Nabíráme
Novinky emailem
QR kontakt
A-WebSys, spol. s r.o.
Kounicova 966/67a
602 00 Brno

Tel.: 511 189 711
info@awebsys.cz
Řekli o nás
"Společnost Partners v oblasti IT a SW vývoje vsází v drtivé většině případů na interní zdroje a interní IT, neboť obecná zkušenost s externími firmami je povětšinou přinejlepším průměrná. Se společností A‑WebSys nicméně spolupracujeme dlouhodobě, neboť jsme si ověřili, že spolupráce má smysl a A‑WebSys je výjimkou z výše uvedené obecné statistiky. Jakkoliv samozřejmě i v této spolupráci dochází občas k nedorozuměním, názorovým střetům a občas i dílčím neúspěchům, přístup A‑WebSys je v těchto situacích velmi konstruktivní, A‑WebSys se nebojí říct vlastní názor a před svými případnými chybami se neschovává. Pro mě jako člena představenstva celého holdingu Partners je toto naprosto klíčový faktor, neboť se můžu spolehnout, že společně pak můžeme myslet na řešení problému a nikoliv na problém samotný a zatím všechny společné projekty dopadly k naší spokojenosti."
Petr Bartoš
člen představenstva, ředitel Operation
"Dovolte mi, abych Vám i týmu Vašich spolupracovníků poděkoval za úspěšnou spolupráci při tvorbě naší webové prezentace a implementaci informačního systému. Oceňuji především osobní přístup a vysokou míru profesionality, které bylo při řešení našich náročných požadavků více než třeba."
Ing. arch. Petr Vala
jednatel

Google Analytics

Google Analytics

Google analytics vám nic neříká?

Naučte se pozorumět základu, nebo i pokročilým funkcím a porozumějte vaší návštěvnosti!

Co je důležité a proč to potřebujete vědět - základy

- Celková návštěvnosti (za kalendářní měsíc).
- Počet dokončených objednávek (za kalendářní měsíc).
- Skladba návštěvnosti (odkud přicházejí návštěvníci - přes Seznam.cz nejvíce? přes Google.cz?).
- Doba na webu.
- Míra opuštění (bounce rate).
- Dokončené cíle (registrace, odeslání formuláře nebo dotazu, stáhnutí aplikace).

Co je důležité pro majitele firem, vedoucí marketingového oddělení i pro marketingového manažera

- Nákupní cyklus uživatele.
- Konverzní poměr.
- Asistované konverze.
- Konverzní klíčová slova.
- Průměrná hodnota objednávky.
- Průběžné zvyšování návštěvníků. 
- Vyhodnocení úspěchu či neúspěchu.
- testování webu/zvyšování použitelnosti.

Proč to potřebujete vědět? - základní informace 

Celková návštěvnost

Předpokládejme, že vašemu webu vůbec nic nechybí. Myslíme tím, že je váš web přehledný, nabízíte slušný sortiment za rozumné ceny a uživatelé v něm normálně nakupují. Číslo celkové návštěvnosti má nejspíše nejjednodušší vysvětlení co do počtu objednávek. Jednoduše, čím vyšší máte návštěvnosti, tím více máte objednávek. Toto pravidlo platí při zajišťování relevantní návštěvnosti (uživatelé chtějí odstěhovat nábytek a zadali do vyhledávače "stěhování" = relevantní návštěvnost).

Počet dokončených objednávek

Toto číslo je vyjádřeno v procentech a nazývá se "konverzní poměr". Tento poměr ukazuje, kolik % lidí nakoupí ve vašem obchodě z příchozích návštěvníků. Typickým příkladem může být 0,50% až 1% konverzní poměr, který značí pro 100 příchozích návštěvníků vám přijde 0,5 až 1 objednávka. Co to znamená pro vás? V případě, že se stabilně držíte na 1% konverzním poměru, musí váš eshop dosahovat 100 návštěv pro dokončení 1 objednávky. Tím pádem víte, že potřebujete X návštěv pro Y objednávek.

Skladba návštěvnosti (odkud přicházejí návštěvníci)

Vě většině případů by na vaše stránky mělo přicházet nejvíce uživatelů z vyhledávačů. Vyhledávače mají tvořit většinový podíl v návštěvnosti, jak je to u vás? Nicméně, skladba návštěvnosti se dělí na návštěvy z vyhledávačů (v Google analytics označené jako organic), na návštěvy z odkazujících stránek (zboží.cz, firmy.cz, katalogové zápisy, odkazy ze článků apod) v Google analytics označené jako referral, a na návštěvy přímé tedy direct návštěvy a samozřejmě také návštěvy placené (reklama na internetu). 

Doba na webu

Průměrná doba na webu vám ukazuje, jak dlouho uživatelé jsou na vašich stránkách. Pokud váš web dosahuje nízkých hodnot, je zapotřebí vylepšit stránky lepší použitelností. Průměrnou dobou na webu zjišťujeme, které stránky je nutné vylepšovat (mají např. mají velkou míru opuštění, nebo také text je nepřehledný a nikdo jej nečte, apod.

Míra opuštění

Míra opuštění souvisí do jisté míry s dobou na webu ale také s dalšími faktory. V případě, že mají některé stránky příliš vysokou míru opuštění (50% až 100%) je nutné zhodnotit současnou podobu stránky a vymyslet, zda je stránka neobsahuje nějaké vlivy, které uživatele nutí opustit stránky. Běžně se setkáváme se stránkami u kterých stačí zakomponovat nějakou další funkci, a uživatelé dále procházejí vaše stránky a více se dozví o vaší firmě či produktech.

Dokončené cíle

Sledováním cílů např. registrace, odeslání formuláře, reakce na volání, stažení PDF apod. se zjišťuje počet dokončených cílů. V Google analytics dokážete měřit až 20 cílů webu. Jak nastavit cíle v Google Analytics lze využít nápovědy Google, anebo nás můžete kontaktovat.

 

Proč to potřebujete vědět? - pokročilé informace

Nákupní cyklus uživatele

Sledováním a správným odhadem vaší cílové skupiny, dokážete správně zjistit kam investovat peníze do marketingu a placených zdrojů. V běžné praxi se uživatel stává zákazníkem až po několika dnech uvažování, hodnocení, porovnávání. Vezměte si typický příklad uživatele, který má zájem nakoupit kus nábytku (skříň). Uživatel zadává do vyhledávání slovo "skříň" a nachází tisíce výsledků. Při prozkoumání 10 prodejců (internetových obchodů) hodnotí ceny, barvy, provedení, rozměry, způsob dodání apod. Tento výběr mnohdy zabere několik dní (při výběru automobilu půl roku až rok), které jsou provázeny ještě hodnocením dalších osob (matky, manželky, manžela, spolubydlícího) a také navštívením kamenných prodejen. Víte, jaký je nákupní cyklus vašich uživatelů? zkuste nástroj Google Consumer Barometer který vám ukáže, jak lidé nakupují online či offline.

Asistované konverze

Tato hodnota je velmi důležitá při správném vyhodnocení marketingových aktivit a také síly jednotlivých zdrojů. Asistované konverze je číslo nebo hodnota, která udává, který faktor měl vliv na provedení nákupů. Z minulého bodu (nákupní cyklus uživatele) jsme popisovali, jak uživatelé přemýšlejí a jak jednají při nákupech. Asistovaná konverze znamená, že uživatel např. začne s hledáním skříní ve vyhledávači Seznam.cz - v tomto kroku ještě nechce nakoupit. Druhý a třetí den přichází na vaše stránky znovu, ale zaujala jej vaše PPC kampaň a provede nákup (konverzi). Google analytics vám nyní započítá konverzi k poslednímu zdroji, tedy k PPC kampani. Vidíte někde chybu? Chybně v tomto momentu přikládáte váhu PPC kampaním protože původně se o vaší skříni dozvěděl z vyhledávače Seznam.cz.

Konverzní klíčová slova

Jsou slova, přes která přicházejí uživatelé na vaše stránky a provedou objednávku. Je ve vašem zájmu, aby jste na tato slova byly viditelní ve vyhledávačích? Tím, že znáte vaše konverzní klíčová slova tak víte, do kterých klíčových slov investovat v SEO optimalizaci a také v PPC kampaních s přihlédnutím na výnosy a náklady, které vám to přinese.

Hodnocení úspěchu či neúspěchu

Při vyhodnocování marketingových aktivit na internetu je velmi těžké zjistit, co je příčinou úspěchu či neúspěchu. Úspěchem je pochopení analytických pojmů a co nejpřesněji zjistit, jaký zdroj vám vynáší a kam lépe investovat. Pokud vám PPC kampaň ve vyhledávači Google.cz na první pohled nepřináší konverze, opakem může být pravdou. Neváhejte nás proto kontaktovat pro analýzu návratnosti investic, nebo si u nás zajděte na školení Google Analytics. Tato investice se vám určitě do budoucna vrátí správným rozhodováním a správnými úvahami o dalším postupování.

  • 20. 9. 2016

    Naši markeťáci byli na třetím ročníku e-commerce konference ShopCamp 2016. Přečtěte si na blogu několik Petrových postřehů z této akce.

  • 22. 8. 2016

    Vytvořili jsme elektronické formuláře pro pojišťovnu MetLife usnadňující proces uzavírání smluv s klienty. 

  • 27. 7. 2016

    Úspěšně jsme dokončili další zakázku pro Partners Financial Services, a.s. Tentokrát jsme vytvořili webovou prezentaci zaměřenou na franšízu s názvem Partners market.

  • 14. 6. 2016

    Spuštěn LesWeb města Brna. Jedná se o plně responzivní informační portál s integrovaným systémem pro správu obsahu a interaktivní komunikaci s veřejností.

RSS zdroj