zarovka sipka kafe
#Blog   #SSL   #HTTP/2   #Agile   #Team   #News #GTM   #GA   #HTML

Základní nastavení Google Analytics

Přinášíme vám jednoduchý návod, jak nastavit měření webu pomocí Google Analytics.

jak-sdilet-pristupy-analytics.png

Přinášíme vám jednoduchý návod, jak nastavit měření webu pomocí Google Analytics. Google Analytics je nástroj na měření návštěvnosti, který je zdarma. Abyste mohli začít Google Analytics používat, stačí mít účet na Google.

Vytvoření účtu v Analytics a základní nastavení

  1. Přihlásíte se do Google Analytics svým Google účtem.
  2. Pokud v Analytics nemáte ještě žádný web, klikněte na tlačítko „Registrace“. Pokud již nějaké weby v Analytics máte, v horním menu klikněte na „Správce“. V levém sloupci klikněte na výběr účtů a v nabídce dole zvolíte „Vytvořit nový účet“.
  3. Vyplníte název účtu (název vaší firmy/webu), název webu (ve tvaru domena.cz) a adresu URL. Nastavíte časové pásmo. Klikněte na „Získat číslo pro sledování“.
  4. Přečtěte si a odsouhlaste podmínky.
  5. Zobrazí se měřící kód. Měřící kód zkopírujete a pošlete webmasterovi. V ideálním případě je na webu již Google Tag Manager. V tom případě z měřícího kódu zkopírujete pouze číslo pro měření ve tvaru UA-XXXXXXX-X a vložíte ho sami do Google Tag Manageru.

Další kroky

  • vytvořte si nový výběr dat pro nastavení filtrů (kliknete na seznam výběrů dat v pravém sloupci a zvolíte „Vytvořit nový výběr dat“)
  • nastavte filtr na vlastní IP (předdefinované – vyloučit – provoz z IP adres – které se rovnají vaší IP)
  • vytvořit filtry na referrer spam, jde to i automatizovaně např. pomocí nástroje od Marka Leciána
  • propojení se Search Console (nejprve musí být nastavené Search Console)
  • propojení s účtem Adwords (pokud používáte)
  • v nastavení služby si aktivujte demografické a zájmové přehledy
  • nastavte si remarketing a inzertní funkce -nastavení najdete v sekci Služba – Údaje o měření – Shromažďování dat (je potřeba mít souhlas s použitím cookies např. pomocí cookies lišty)
  • máte-li e-shop, nastavte si pro všechny výběry dat funkci elektronický obchod
  • nastavte si cíle
  • v nastavení výběru dat nastavte správnou měnu
  • na stejném místě si aktivujte měření vyhledávání na webu (pokud máte na webu vyhledávací pole)